Cikkek listázása

Citroën C4

Berobbant közénk

Szerző: Somogyi Kristóf

C4: egy eléggé erőteljes robbanószer, mellyel akár autókat is fel lehet robbantani. Nos, a Citroënnél lehet, hogy hasonlóra gondoltak – az autók közé való berobbanásra –, amikor megalkották a C4-est.

Teljesen szokatlan formavilág jellemzi alanyunkat. Szögletesebb vonalak, erőteljesebb lámpatestek. Hatalmas a szélvédő, s a kupé változatnál ez hátulra is igaz. A már említett kupé lehet a favorit a vásárlók között, elsősorban a vonalvezetése és az üvegezett far miatt. A C-oszlop egy hetest ír le, és ezzel sportosságot sugall. Ugyancsak érdekesség – mely a francia gyár új szexepilje lesz –, hogy a logót nem emelik ki külön, hanem beintegrálták a hűtőrácsba. Jelenleg tehát két karosszériával kapható a C4-es, mely nem nagyságával fog piros pontot szerezni.

A belső ugyanolyan avantgárd jelleget sejtet, mint a külső. A kormánynak csak a kerete forog, a belseje nem. Ugyancsak érdekes, hogy a műszerfal egy kis, középre helyezett műanyag lapnak tűnő kijelző. Az anyagokat illetően nem lehet kifogásunk, a normandok valóban kitettek magukért. Az autógyártás során talán először gyári illatosítót kapunk: vásárláskor kilenc illatanyag közül választhatunk.

A kamionos világban már megszokott útfestésfigyelő rendszert kapott a C4-es, mely az irányjelző használata nélküli sávelhagyáskor rezgéssel figyelmeztet.

A csomagtér 314 literes, ez kicsivel 1 m³ fölé bővíthető.

A hátul ülők semmiképp ne vízilabdázzanak, ez esetben ugyanis nem lesz kényelmes az utazásuk.

A motorok sajnos nem megbízhatóságukról lesznek híresek, sokat kell apró-cseprő dolgok miatt szervizbe vinni. A paletta: 1,4–90 LE; 1,6–110 LE; 2,0–138 LE; 2,0 (SPORT) –180LE; 1,6 Hdi–110 LE.

Összefoglalva tehát a C4 kitűnik az utakról, és a belső téren is rendhagyót alkotott a kétdeltoidos márka.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>