Škoda Roomster
Nagyterű
Szerző: Somogyi Kristóf
Az autó formás, tágas, kicsit buszos, haszongépjárműs. Sőt, merem állítani, hogy igazából három különböző autó összehegesztése: a hátát egy kisbuszról vágták le, a középső részt (első ajtók) egy haszongépjárműről, a motorteret és a fényszórókat pedig a Fabiáról. Továbbmegyek: még az illesztések helyei is látszanak – nagyon elüt egymástól a három rész vonalvezetése. Ez persze „csak” esztétikum, az én szubjektív véleményem… A „levágott hátú” autók örök hibája, hogy kicsi hátsó szélvédőt kapnak, és emiatt gyakoriak tolatásnál az ütközések. A megoldás: tolatóradar pár százezer forintért.
Ami belül van, az számít igazán! – az örök érvényű mondás a Roomster esetében különösen igaz, mert a belsőben semmi kifogásolni valót nem találtam. Puha, finom tapintású anyagokkal találkozni mind a műszerfalon, mind a kormányon. Ez utóbbi könnyen forgatható, de egy ekkora jármű irányításánál természetesen nem lehet rángatni a kormányt. Praktikus kis tárolórekeszek, szemüvegtartók köszönnek ránk mindenütt. Ugyanakkor kellemetlen, hogy bár hatalmas napfénytetővel rendelkezünk, ez egy ívvel el van választva a szélvédőtől, ami zavarja a kilátást.
A csomagtér 450 literes, 1780 literig bővíthető. A motorok nagyon csendesek, a nyomatékot egyenletesen adják le, már alacsony fordulaton is jól húznak. A fogyasztás meglepően alacsony mindegyik változatnál (4-6 liter / 100 km autópályán). A paletta:1,4-es PD TDI (70 LE), 1,9-es PD TDI (105 LE), 1,4-es benzines. A 105 lóerős, 16 szelepes, 1,6-os motor a legerősebb benzines.
Ez a jármű nagyon kelendő lesz, máris az, hisz családbarát, haszongépjárműnek se rossz, a motorja megbízható és az ára a versenytársaké alatt van.