Cikkek listázása

Fiat Bravo

Fiatalító autó

Szerző: Somogyi Kristóf

Mindig az volt a véleményem, hogy a Fiat nem gyárt szép autókat. Egy időben mindent kocka alakúra terveztek (Uno, Tipo), aztán jött a gömb alak (régi Barvo, Brava), illetve az űrhajóhoz hasonlító Multipla. Az új Bravo azonban végre beleillik a külsejével a többi négykerekű közé, sőt…

Aki Bravót vezet, legalább tíz évet fiatalodik ebben a rendkívül sportos, íves vonalvezetésű autóban. Egyik barátom szerint kicsit az Aston Martinra hasonlít elölről, és ez csöppet sem volt könnyelmű kijelentés. A keskeny első lámpák és a nagyobb motorháztető egyértelműen dinamikussá teszi az orrot. A hátsó rész szép kerek, nagyzolásnak semmi jele, két kis kör alakú lámpatest az egész.

Amikor megláttam belülről, egy pillanatra elállt a lélegzetem: mintha csak egy sport Alfát mustrálnék. Helyes, kör alakú számlapok, középen a fedélzeti számítógép információi. A középkonzolon szép karakterisztikájú rádió, alatta a fűtés kezelőszervei. Gyönyörű borostyánszínű a műszerfal világítása és a belső kilincset megvilágító fény. A hat sebességes (dízelnél csak öt) váltó jól, mondhatni pöccre működik. A csomagtér nagy, alapból 400 literes, és 1175 literesre bővíthető. A raktér nyitása – manapság ez már természetes – a jelvény megnyomásával történik.

De mindig a belső, a lélek a lényeg! Egy autó esetében ez a motor. Fiataloknak az 1,4-es 90 LE-s való, mert az autó kihozhatja belőlük Raikkönent (ha már egyszer ő reklámozza). Az 1,9-es benzines a tapasztalt vezetőknek való, akik az A1-es autópályán nyomják le a Golfokat, a dízel pedig a nyugodtabb sofőröké.

Bár az ára magas ennek a tetszetős járműnek – és nem volna jó túl sűrűn szervizbe vinni, ami pedig valószínűleg elkerülhetetlen –, azért mégis jó, hogy a Ferrari anyavállalata frissített magán.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>