Cikkek listázása

Opel Antara 2,0 CDTi

Nem Dakarra való

Szerző: Somogyi Kristóf

Az autósportok szerelmesei nyílván ismerik az Opel Antarát, amely Szalay Balázs csapatának versenyautója a Dakar rallyn. Az a jármű csak nyomokban utal az utcai változatra, inkább marketing célokból őrzi az Antara nevet.

Képen az Antara nem tűnik olyan hatalmasnak, mint amilyen a valóságban. Nincs meg az a „kockaterepjáró” kinézete, mint mondjuk a Nissan Navarának vagy a Suzuki Vitarának. Ha azonban az ember ott áll mellette, csak ámul, hogy mekkora. A kocsi eleje kissé „nonfiguratívnak” tűnhet az első lámpatestek formája miatt, persze pozitív értelmében. A hátsó világítótesteket is jól eltaláltak. A sportos jelleget kívánják erősíteni a kasztni két oldalán, a kerekeknél található légbeömlők. Örültem, hogy az Opelnél olyan apróságokra is figyeltek, hogy a kilincsek króm bevonatot kapjanak, illetve, hogy bicskakulcsot adjanak. A Cosmo felszereltségű Antara már szinte fullextrás kivitel. Az ülések szép fekete műbőr-szövet borításúak, és a kormány is bőr bevonatot kapott.

Nagyon komfortos az Antara, ami köszönhető annak is, hogy az ember ebbe az autóba lényegében „felül”, és onnan tekint le a forgalomra. Négy felnőtt több mint kényelmesen elfér benne, és még a csomagoknak is jut 400 liternyi hely. Az általam tesztelt Antarában egy 2 literes dízelmotor dogozott 150 LE-vel és 320 Nm-rel. Már alacsony fordulaton is nagyon húzott, viszont hiányzott a hatodik fokozat, amellyel a fogyasztáson sokat lehetne csökkenteni. Az Antara ugyanis majdnem két tonna, így meglehetősen sok üzemanyagot elfogyaszt. A négykerék-hajtás megoldására a szervizben nem tudtak választ adni, az viszont biztos, hogy egy tengelykapcsoló működik az első és a hátsótengelyek között.

Az Opel Antara kiváló jármű, szinte mindenkinek melegen ajánlható, de újonnan nem éri meg az árát.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>