Cikkek listázása

Volkswagen Polo

Az év autója

Szerző: Somogyi Kristóf

Idén hét autó került az év autója választásának döntőjébe. A legtöbb pontot a Volkswagen Polo érte el, második a Toyota IQ, a harmadik az új Opel Astra lett. A további sorrend: Skoda Yeti, Mercedes E-osztály, Peugeot 3008 és Citroën C3 Picasso. Ilyen ellenfelek mellett nagy érdem győztesnek lenni.

Az ötödik generációs Polo annyira jól sikerült, hogy valószínűleg azok is megszeretik, akik eddig nem kedvelték ezt a típust. Az autó teljesen beleillik a VW jelenlegi arculatába, az első lámpák kicsit a Golfból származnak, a hátsók pedig az egyszerűség eleganciáját sugallják. A kasztnin kevés a lekerekítés, szögletesebb a forma, emiatt nem tűnik kis autónak a Polo. A Polo elvesztette az olcsó kisautó hatást, azaz egy minőségi ugrást is tett a gyár ebben a kategóriában, ami nagyon a javára válik majd.

A belső is sokat fejlődött; lényegében egy Golfban ül itt az ember. A műszerfal ergonomikus, nagyon szépek a számlapok, illetve a kis króm keretek a légbeömlőkön. Az ülések kényelmesek, kellően kemények és jó a tartásuk. Hátul a kategóriának megfelelő nagyságú a térkínálat. A csomagtér 280 literes és dupla fenekű. Ez alatt találjuk a teljes értékű (!) pótkereket.

Többféle motorral rendelhető a Polo. Otto-motorok: 1,2-es, 3 hengeres (!) 60, illetve 70 LE-s, 1,4-es 85 LE-s, valamint még egy 1,2-es 105 LE-s. Diesel-motorok: 1,6-os 75, 90 ill. 105 LE-vel. Ezek a motorok meg­felelnek az Euro 5-ös normáknak, így a fogyasztásuk is alacsony.

Meleg szívvel ajánlom fiatalnak, idősnek egyaránt, ugyanakkor családi autónak nem tökéletes. Az ár-érték arány nagyon jó, és a minőség  is megfelelő. Sajnos azonban nagy hibája, hogy az autótolvajok közkedvelt „alanya”.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>