Cikkek listázása

Toyota IQ

A Smart ellenfele

Szerző: Somogyi Kristóf

Egyre nagyobb az igény a kompakt városi kisautók iránt. Elsőként, 1998-ban a Mercedes alkotta meg a Smartot, mint „praktikus” városi autót, ami inkább életérzés, semmint közlekedési eszköz. A Toyota az IQ-val most megpróbálja ezt a hiányosságot pótolni. Igaz, nagyobb is, mint német vetélytársa. Orrmotoros kialakítású és elsőkerék-hajtású.

Sokat vártam a belsőtől, mert azt gondoltam, hogy a Toyota a praktikumra és a kényelemre is gondolt. Egy dolgot leszámítva nem is kellett csalódnom, ez pedig a hátsó üléssor, amely csakis gyermeküléssel rögzített kisgyermek szállítására alkalmas. Négy üléssel a csomagtér 26 literes, ledöntött ülésekkel viszont 655 literes, ami elképesztően jó ebben a kategóriában.

Elől nagyon kényelmesek az ülések, bőven van láb- és fejtér is. A műszerfal kialakítása is megfelelő. Letisztult egyszerűség jellemzi a belsőt, nincs túl sok gomb, de mindennek megvan a maga kapcsolója. Tetszett továbbá a váltásra figyelmeztető rendszer és a Stop-Start automatika is.

Háromféle motorral lehet megrendelni az IQ-t. Az egyliteres, benzines, 65 LE-s a legolcsóbb és a leginkább környezetbarát modell. Az 1,3-as Otto motoros, 98 LE-s kivitel a dinamikusabban vezetőknek ajánlott. Az 1,4-es D-4D a legtakarékosabb, ugyanakkor mindegyik motorra érvényes, hogy 6 liter fölé nem megy a fogyasztás.

Az IQ előnyei tehát: keveset fogyaszt, városban a legmegfelelőbb, könnyű vele parkolni, megfordulni. Nagyon sok anyukának, fiatalnak, nagyszülőnek ideális választás. Egyetlen nagy hibája a vételára. Ez az aranyos kis Toyota annyiba kerül, mint egy jól felszerelt Yaris vagy Corolla.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>